سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانش انسان افزون شود، بر ادبش افزوده و بیم وی از پرودگارش، دو چندان شود . [امام علی علیه السلام]
قطار نباش که از ریل پیروی کنی ، کشتی باش که عظمت اقیانوس زیر پایت باشد .

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/28:: 10:36 صبح     |     () نظر

نکاتی که هنگام انتخاب موبایل بهتر است رعایت کنیم:


1 مقدار حافظه از لحاظ فنی اهمیت زیادی ندارد اما جوانان مهم ترین و بیشترین طرفداران آن هستند و به همین دلیل شرکت های تولید موبایل، با تولید انواع و اقسام مدل های متنوع و حافظه های بالا برای رقابت در میان این خریداران تلاش می کنند.
2 امکانات ارتباطی یک گوشی همراه نکته مهم د یگری است که باید به آن توجه کنید. این امکانات باید بر اساس نیازهای شما باشند. در حال حاضر تکنولوژی گوگل خوان و د یگر فید های خبری از محبوبیت بیشتری برخوردارند.
3 صفحه نمایش، سیمای تمام نمای امکانات گوشی را به نمایش می گذارد. در واقع هر آنچه در گوشی همراه ارائه شده، توسط یک صفحه خوب، بهتر دید ه می شود.
4 خاموش شدن گوشی و دسترسی نداشتن به شارژ، بزرگ ترین مشکل استفاده از موبایل است. به عمر باتری موبایل مورد نظر توجه کنید و اگر مجهز به پخش کنند ه موسیقی است، به باتری بهتری نیاز دارید.

یک همراه بهتر


نکاتی که هنگام خرید موبایل بهتر است به آنها توجه کنیم:
1 همخوانی موبایل با زند گی و فعالیت های شما، مثلا تاجرانی که همیشه در سفر هستند با کسانی که عمرشان را در جاد ه ها می گذرانند؛ یک گوشی هوشمند با امکانات GPS و صفحه نمایش بزرگ برای مشاهد ه وب، چک کرد ن برنامه های روزانه و ارسال و دریافت ای میل لازم دارند.
2 به شکل و طرح موبایل د قت کنید مدل های تاشو و یا کشویی از صفحه نمایش و صفحه کلید محافظت می کنند اما بزرگ تر هستند و به راحتی مدل های میله ای در جیب جا نمی شوند. بعد از انتخاب مدل موبایل، کلید های گوشی را امتحان کنید.
3 منوها و اینترفیس موبایل را هم بررسی کنید. قبل از خرید گوشی گشتی در منوی آن بزنید و ببینید کار کرد ن با آن آسان هست یا نه؟ اسکرین خوبی دارد؟ اندازه فونت ها چیست؟
4 قیمت موبایل را از چند مغازه مختلف بپرسید و قبل از خرید موبایل جدید، این سوال را از خود تان بپرسید. واقعا چه دلیلی برای این کار دارید؟ آیا موبایل قبلی نیازتان را برطرف نمی کند.

اجزای مهم


به این نکات درباره اجزای صفحه لمسی توجه کنید:
1 صفحه حساس به لمس: یک قاب شیشه ای شفاف با سطح حساس به لمس است. قاب لمسی در این حالت به نحوی قرار می گیرد که منطقه حساس قاب، منطقه قابل مشاهد ه صفحه نمایش را می پوشاند. گیرنده حساس آنها یک جریان الکتریکی دارد و لمس آنها باعث تغییر سیگنال و تغییر ولتاژ می شود.
2 کنترلر: یک pc card کوچک که ارتباط میان گیرند ه لمس و رایانه را برقرار می کند. با دریافت سیگنال های مخصوص از صفحه لمسی، آنها را به علائمی معنادار برای پردازنده تبد یل کرده و از طریق پورت USB یا serial به رایانه منتقل می کند.
3 درایور نرم افزاری: چگونگی تفسیر اطلاعات دریافت شده از کنترلر را برای سیستم عامل مشخص می کند. در تمامی فناوری های موجود اطلاعات از گیرنده حساس به کنترلر منتقل شده و کنترلر آنها را به علائم معنادار برای رایانه تبد یل می کند. درایو نرم افزاری چگونگی تفسیر اطلاعات فرستاده شده از کنترلر را معنا می کند.

با حافظه داخلی


اگر د لتان می خواهد راجع به حافظه گوشی تان بیشتر بدانید نکات زیر را مطالعه کنید
1 برنامه هایی که روی موبایلتان می ریزید، روی حافظه داخلی نصب نکنید.
2 فایل های صوتی و تصویری را روی حافظه داخلی ذ خیره نکنید. معمولا در تنظیمات کارخانه، محل ذ خیره ابتدایی این فایل ها حافظه داخلی است. شما به قسمت تنظیمات گوشی بروید و محل آنها را از حافظه داخلی به حافظه خارجی تغییر دهید.

3 حافظه داخلی گوشی خود را خالی نگه دارید. این نوع حافظه ها حجم کمی دارند و اگر بیش از حد اشغال شوند، گوشی شما کند می شود.
4 درست است که روی اس ام اس هایتان حساس هستید و نمی خواهید هر کسی از راه رسید به آنها دسترسی داشته باشد، درست است که بعضی اس ام اس ها آمد ه اند تا برای همیشه در گوشی ها بمانند و خاطره شوند اما بهتر است هر از گاهی اس ام اس های رسید ه و ارسالی خود را پاک کنید و بهتر است این پیامک ها در حافظه داخلی گوشی ذ خیره شوند تا دسترسی به آنها راحت تر باشد.

هشدارهای پلیسی


این هشدارها را جدی بگیرید:
1 گوشی خود را به افراد ناشناس ندهید و در مقابل وسوسه ای به نام کمک به همنوع مقاومت کنید.
2 گوشی موبایل خود را از فروشگاه های معتبر و با فاکتور و جعبه تهیه کنید. طبیعی است نباید گوشی تلفن همراه خود را از افراد دستفروش تهیه کنید.
3 هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید. پس از توقف در محل مناسب، گوشی را در دستی که به سمت پنجره است نگه ندارید.
4 تصاویر و فیلم های خصوصی خود را در گوشی نگهداری نکنید و توجه داشته باشید که گوشی تان را با جعبه و فاکتور از فروشگاه معتبر تهیه کنید. اگر هیچ کدام از این اتفاق ها یاری تان نکرد و جلوی سرقت را نگرفت، اگر گوشی یا سیم کارتتان سرقت شد، بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت های پلیس 110 گزارش کرده و اقدام به سوزاندن سیم کارت کنید.

نکاتی برای خرید یک گوشی هوشمند


برای خرید یک گوشی هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنید؟
گوشی های هوشمند معمولا به دو صورت موجودند:
1 گوشی های هوشمند PDA که در اصل یک دستگاه PDA یا کامپیوتر جیبی هستند. این گوشی های تلفن همراه، قابلیت برقراری تماس تلفنی را هم دارند.
2 مدل بعدی، گوشی هایی هستند که شبیه به یک گوشی تلفن همراه هستند و بعضی قابلیت های یک PDA مانند تقویم، ای میل، مرورگر وب و برنامه های آفیس را هم دارند. معمولا گوشی های PDA، صفحه نمایش بزرگ تری دارند و بیشتر صفحه نمایش های حساس به تماس هستند که با قلم با آنها کار می کنند. در نتیجه معمولا صفحه کلید ندارند و از صفحه کلید مجازی روی صفحه نمایش استفاده می کنند. برای انتخاب بین این دو مدل، شاید بیشتر شکل ظاهر و استفاد ه راحت تر از هر کدام می تواند تعیین کننده باشد. اگر شما یک گوشی می خواهید که تنها برقراری تماس و استفاد ه ساد ه، راحت باشد، گوشی های هوشمند را به شما پیشنهاد نمی کنیم چون استفاده از آنها خیلی ساده نیست.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/28:: 10:36 صبح     |     () نظر

داورى امیرمؤمنان نسبت به یک حسود
در روزگار حکومت فرزند خطاب دختر بچه یتیمى در حوزه سرپرستى مردى بود که بیشتر اوقات در مسافرت به سر مى‏برد و از جمع خانواده دور مى‏زیست، مدت‏ها سپرى شد تا دختر به سن رشد و بلوغ رسید، دختر از زیبائى و ملاحت لازم برخوردار بود، همسر مرد که همه امور خانه را عهده‏دار بود بر زیبائى و آراستگى دختر یتیم به شدت حسد مى‏ورزید.

 
او چشم دیدن دخترى یتیم را با نعمت ملاحت و زیبائى نداشت و از طرفى گرفتار این دغدغه وسوسه بود که مبادا شوهرش فریفته جمال او شود و با وى ازدواج نماید.

 
به این خاطر در غیبت شوهر بر ضد دختر نقشه‏اى خائنانه کشید، روزى زنان همسایه را جمع کرد و دختر را با خوراندن شراب بیهوش نمود و با انگشت بکارتش را از بین برد. هنگامى که شوهرش از مسافرت آمد و جویاى حال دختر یتیم شد، زن گفت: ابداً حرف دختر را نزن او بر اثر زنا بکارتش را از دست داده!!

 
شوهر پس از ملاقات با دختر هرچه از او پرسید او انکار کرد و سوگند خورد که هرگز دامنم آلوده نشده و من بیگانه‏اى را کنار خود ندیده‏ام، ولى بانوى خانه عده‏اى از همسایگان را به عنوان گواه و شاهد آورد و نهایتاً داورى را نزد پسر خطاب بردند و او هم نتوانست حقیقت را کشف کند.

 
مرد درخواست نمود آنان را نزد امیرمؤمنان ببرند، هنگامى که کاشف حقایق و آگاه به وقایق جریان را شنید به بانوى خانه گفت بر زنان این دختر شاهد دارى؟ پاسخ داد آرى زنان همسایه بر این مسئله گواهى مى‏دهند، حضرت شاهدان را خواست و شمشیر از نیام کشید و برابر خود گذاشت، یکى از زنان گواهى دهنده را خواست و از وى بر آن مسئله شهادت طلبید او در حالى که در پیچ و خم گفته‏هاى امیرمؤمنان گرفتار آمد بر شهادت خود اصرار ورزید، فرمان داد او را به محل مخصوصى ببرند، سپس یکى دیگر از زنان را خواست فرمود: اى زن تو مرا مى‏شناسى که من على بن‏ابى‏طالب هستم و این هم شمشیر من است زن اول گفت آنچه گفت و بازگشت و من به او امان دادم اگر به درستى و راستى سخن گفتى در امانى وگرنه با این شمشیر کیفر خواهى شد.

 
زن از گفتار امیرمؤمنان به لرزه افتاد، فریاد زد مرا عفو کن تا حقیقت جریان را بگویم فرمود بگو: گفت این دختر با بیگانه‏اى نیامیخته و زنا نکرده، چون از جمال و ملاحت و زیبائى و آراستگى بهره داشت بانوى خانه به او حسد ورزید و از ترس این که شوهرش با او ازدواج نکند از ما دعوت کرد تا دختر را در حال بیهوشى نگه داریم و او بکارتش را زائل کند امام فریاد به الله اکبر برداشت و فرمود:

 
«انا اول من فرق بین الشهود الا دانیال:»

 
من اول کسى هستم که پس از دانیال میان گواهان جدائى انداختم.

 
امام فرمان داد زن را حد قذف بزنند و میان او و شوهرش با طلاق جدائى انداخت، بر عهده هر یک از شاهدان پرداخت چهار صد درهم لازم و واجب نمود، و این مبلغ صداق و مهریه‏اى است که در صورت وطى به شبهه باید پرداخت شود، بنا به فرمان حضرت مولا آن مرد که مدت‏ها سرپرستى دختر یتیم را به عهده داشت با دختر ازدواج کرد و از پرداخت مهریه معاف شد.

 
در این هنگام فرزند خطاب درخواست کرد داستان دانیال را از زبان امام بشنود.

 
حضرت فرمود: دانیال پسرى یتیم بود که پدر و مادرش را از دست داده بود و در سرپرستى پیره زنى از قوم بنى‏اسرائیل قرار داشت، در آن روزگار پادشاهى بر بنى‏اسرائیل حکومت مى‏کرد که دو نفر قاضى داشت، آن دو قاضى با مردى صالح و پاک رشته الفت و دوستى داشتند، گاه گاه مرد صالح نزد پادشاه مى‏رفت و با او ساعتى مى‏نشست، پادشاه در آن اوقات به شخصى مورد اعتماد که مأموریتى به او بدهد نیاز پیدا کرد، هر دو قاضى آن مرد صالح را به پادشاه پیشنهاد دادند، شاه او را به مأموریت فرستاد، لحظه رفتن نزد دو قاضى آمد و همسر خود را که بسیار با تقوا و عفیف و پاکدامن بود به آنان سپرد و درخواست کرد گاهى به در خانه‏اش سر بزنند و از وضع او آگاه کردند و چنانچه چیزى براى خانه خواست برایش فراهم نمایند.

 
روزى هر دو با هم براى سرکشى به خانه آن مرد صالح رفتند، و فریفته آراستگى و وقار و جمال او شدند، شدت دلباختگى هر دو به آن زن چنان بود که همان وقت از او درخواست کام جوئى کردند و زن در برابر اصرار نامشروع آنان ایستادگى کرده و به شدت امتناع ورزید، او را تهدید کردند که اگر پاسخ ما را ندهى و خواسته ما را جواب نگوئى نزد پادشاه به زنا دادنت شهادت مى‏دهیم تا سنگسارت نمایند، زن باز هم نپذیرفت آنان به پادشاه خبر دادند که همسر آن مرد صالح دچار زنا شده و ما بر کار او گواه هستیم، شاه از شنیدن این جریان بسیار افسرده شد و گفت در عین این که شهادت شما پذیرفته است ولى سه روز براى اجراى حکم به من مهلت دهید در روز سوم مراسم رجم انجام خواهد شد، در ضمن در میان شهر اعلام کرد که در فلان روز زوجه فلانى بواسطه عمل زنا سنگباران خواهد شد.

 
پادشاه پنهانى به وزیر خود گفت در این پیش آمد تو را چه فکر و نظرى هست؟ من گمان نمى‏کنم این زن گناهى داشته باشد وزیر گفته پادشاه را تصدیق کرد، روز سوم هنگامى که وزیر از منزل خود بیرون رفت و در کوچه عبور مى‏کرد دانیال طفل خردسالى بود و در میان کودکان بازى مى‏کرد. همین که چشمش به وزیر افتاد بچه‏ها را دور خود جمع کرد و گفت: بچه‏ها من پادشاه سپس یکى را زن آن مرد صالح قرار داد و دو نفر از بچه‏ها را آن دو قاضى معرفى کرد و مقدارى خاک روى هم انباشت، بالاى آن خاک‏ها به عنوان تخت پادشاهى نشست و شمشیرى هم از نى به دست گرفت.

 
به یکى از قاضى‏ها گفت: اینک تو شهادت بده در کدام روز و در چه محل و با کدام شخص این زن را به عمل منافى عفت مشغول دیدى، قاضى شهادت خود را بیان کرد، و زمان و محل و شخص را توضیح داد، سپس قاضى دوم را خواست و گفت مبادا در شهادت خود دروغ بگوئى که با این شمشیر سر از بدنت جدا مى‏کنم، وزیر گرم تماشاى این صحنه بود که دید قاضى دوم شهادتش در همه امور بر خلاف شهادت قاضى اول بود در این هنگام دانیال رو به بچه‏ها کرد و گفت: الله اکبر این دو قاضى دروغ مى‏گویند اینک باید هر دو را مطابق قانون روز بکشید وزیر همین که جریان کودکان را دید با شتاب نزد پادشاه رفت و همه داستان را شرح داد، پادشاه فوراً دو قاضى را حاضر کرد و با جدائى انداختن میان هر دو نسبت به آن زن توضیح خواست، هر کدام مخالف دیگرى سخن گفتند، چون حقیقت آشکار شد پادشاه فرمان داد در میان مردم اعلام کنند که براى جمع شدن براى سنگسار کردن زن براى اعدام دو قاضى جمع شوند تا هر دو به جرم خیانت به قتل برسند.
 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/25:: 9:45 صبح     |     () نظر

اعلام میزان فطریه از سوی آیت الله مکارم شیرازی
مسوول دفتر آیت الله مکارم شیرازی، میزان فطریه امسال از نظر این مرجع تقلید را اعلام کرد.
ترابعلی دولتمند با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه ضیافت الهی و اهمیت پرداخت زکات فطریه، گفت: بر اساس نظر آیت الله مکارم شیرازی، زکات فطره بر مبانی قوت غالب محاسبه می شود.
وی ادامه داد: بر اساس نظر این مرجع تقلید، اگر قوت غالب مومنین و روزه داران گندم باشد، می بایست به ازای هر نفر مبلغ 2500 تومان به عنوان زکات فطریه پرداخت کنند.
دولتمند اضافه کرد: همچنین بر اساس نظر ایشان میزان فطریه افرادی که قوت غالب آنان برنج باشد، مبلغ 7 هزار تومان برای هر نفر تعیین شده است.
مسوول دفترآیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نظر این مرجع تقلید، پرداخت زکات فطره ضامن سلامتی انسان است.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/25:: 9:44 صبح     |     () نظر

مهم نیست شما در چه دایره ای از معروفیت و شهرت قرار دارید، مهم نیست در سطح مسابقات کشوری یا جهانی شناخته شده اید و یا طلای المپیک را گرفته باشید ، مهم این است که همواره منش و اخلاق جوانمردی و پهلوانی را به تاسی از مولا علی (ع) به منصه ظهور برسانی.

مراسم تجلیل از اسطوره ری ، پهلوان حمید سوریان حال و هوای دیگری داشت چرا که این مراسم به درخواست مدال آور المپیکی شهرری برای ابراز همدردی و کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی برگزار شد و مقرر شد هر آنچه را که در این برنامه به او می دهند برای کمک به زلزله زدگان اختصاص یابد.

این برنامه با استقبال خوب شرکت کنندگان، ورزشکاران، پیشکسوتان روبرو شده بود و مسوولان نیز همچون رسولی نژاد معاون حقوقی مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان، براتلو معاون سیاسی انتظامی استانداری تهران، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری و جمع کثیری از مسوولان حضور داشتند.

از سوی کمیته استقبال و تجلیل از حمید سوریان 14 سکه، شهرداری و شورای شهر ری 50 میلیون ریال، شهرداری و شورای شهر باقرشهر 30 میلیون ریال، شرکت نوری تازه 100 میلیون ریال، مجمع امور صنفی شهرستان ری 20 میلیون ریال، اداره ورزش و جوانان ری سه سکه طلا به حمید سوریان اهدا شد اما سوریان همه جوایز را به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اختصاص داد تا روحیه پهلوانی در کشور پهلوان پرور زنده بماند.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/25:: 9:44 صبح     |     () نظر

<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها