سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از آنچه نمی دانید نمی ترسم؛ اما بنگرید در آنچه می دانید چگونه عمل می کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نخستین واکنش ایران به ماجراجوئی تل آویو

کشته شدن 70 هزار صهیونیست در نخستین واکنش ایران

اسرائیل.jpg
در حالی که کابینه صهیونیستی تلاش می‌کند برای پوشش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود، جنگ با جمهوری اسلامی ایران را برای جامعه‌اش بسیار آسان جلوه دهد، کارشناسان نظامی نگاه دیگری درباره تلفات جامعه صهیونیستی در صورت واکنش ایران به ماجراجویی رژیم تل آویو دارند و معتقدند بیش از 70 هزار نفر در نخستین واکنش ایران در اسرائیل قتل عام خواهند شد. به گزارش همراهان نیوز، مقامات امنیتی صهیونیست مدعی شده‌اند در هر حمله موشکی که از سوی ایران صورت گیرد، کم‌تر از 200 نفر در سرزمین‌های اشغالی کشته می‌شوند و چنان‌چه به حملات ایران حملات موشکی حزب‌ا... و سوریه هم اضافه شود 300 اسرائیلی کشته خواهند شد.

سایت اسپانیایی زبان سپیده دم اسرائیل نیز خاطر نشان کرد: «تخمینی که سازمان‌های امنیتی و دیپلماسی در خصوص تعداد کشته شدگان احتمالی ارائه کرده‌اند، کم‌تر از آن چیزی است که وزیر دفاع اسرائیل، ایهود باراک، ارائه نموده، وی گفته است که در صورت حمله به اسرائیل، در هر حمله تعداد کشته‌ها به 500 نفر می‌رسد.»

این در حالی است که یک کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به تبلیغاتی بودن تهدیدهای اخیر این رژیم علیه ایران گفت: یافته‌های خود این رژیم حاکی است که در اولین واکنش ایران، بیش از یک سوم تل آویو تخریب خواهد شد.

سمیح شبیب در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت: پژوهش‌ها و یافته‌های اسرائیل بیانگر این است که اولین پاسخ ایران به حمله این رژیم به تخریب یک سوم تل‌آویو یا بیش از آن و کشته شدن بیش از 70 هزار اسرائیلی خواهد انجامید که این رژیم هرگز نخواهد توانست آن را تحمل کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند ایران در برابر هیچ حمله‌ای سکوت نخواهد کرد. مساحت گسترده ایران و تنوع پایگاه‌های موشکی و ناآگاهی امریکا و اسرائیل از آن، مانعی برای حمله از سوی این رژیم به ایران است.

شبیب گفت: تهدیدهای رژیم اشغالگر برای حمله نظامی به ایران در چارچوب تلاش برای تحریک امریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و جلب حمایت مالی و نظامی بیش‌تر این کشور است.

کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی تاکید کرد که قدرت بازدارندگی ایران، اشغالگران را از هرگونه ماجراجویی بازمی‌دارد.

شبیب اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان و مراکز پژوهشی مربوط به درگیری‌ها به ویژه در جبهه ایران، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بدون کمک لجستیک امریکا، به ایران ضربه شدیدی وارد کند و لفاظی‌های این رژیم در آستانه انتخابات امریکا، برای جلب حمایت دولتمردان این کشور است.

شبیب با تاکید بر این که اسرائیل تنها با کمک‌های مالی فراوان امریکا توانسته خود را حفظ کند، افزود: امریکا با توجه به مشکلاتی که در عراق، افغانستان و دیگرمناطق دارد به هیچ وجه برای ورود به درگیری جدید آمادگی ندارد و هرگز نمی‌تواند وارد ماجراجویی جدیدی در منطقه شود.

 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/31:: 2:13 عصر     |     () نظر

خوشبختی چیه؟

خوشبختی چیه؟!


قانون های ذهنی می گن خوشبختی یعنی رضایت.مهم نیست ...چی داشته باشی یا چقدر، مهم اینه که از همونی که داری راضی هستی یا نه؟!چون یه وقتهایی آدم خیلی چیزها داره اما باز هم احساس خوشبختی نداره! و بر عکسش...پس یه قانون وجود داره، که می گه:



میزان خوشبختی = میزان رضایت


حالا این سوال مهم پیش می یاد که چه طوری میشه در کل زندگی احساس رضایت کرد؟


زندگی مجموعه ای از لحظه هاست! چون پشت این لحظه، لحظه ی بعدیه و پشت اون لحظه ی بعدی و بعدی و ...پس، اگه می خوای در کلیت بزرگ زندگی راضی باشی اول باید تمرین کنی تا در لحظه راضی باشی.استاد می گفت:



"اگه کسی تصمیم بگیره فقط توی لحظه ی اکنون راضی باشه، بعد ، به لحظه ی بعدی ، که رسید، باز در لحظه ی اکنون راضی باشه و بعد به لحظه ی بعدی که رسید باز ..... می‌دونی چی می شه؟


اون فقط برای راضی و شاد بودن در یک لحظه تلاش کرده، اما یک دفعه می‌بینه پنج ساله که راضی و خشنوده! اگه کسی از لحظه ی اکنونش نا راضی باشه، بعد، از لحظه ی بعد هم نا راضی باشه ، بعد... یکهو به خودش می یاد و می بینه پنجاه سالشه و همه ی این پنجاه سال رو نا راضی بوده! "



به همین دلیل دانشمندان ذهنی به لحظه ی اکنون می گن: لحظه ی ابدی اکنون.



شرط رضایت اینه که در لحظه ی ابدی اکنون راضی و شاد باشی


اصلا" مهم نیست داری در لحظه ی اکنون چی کار می‌کنی، فقط تصمیم بگیر مراقبه کنی که از هر کاری که داری در لحظه انجام میدی احساس رضایت و شادی کنی.  به این کار می‌گن مراقبه ی لحظه ی ابدی اکنون. این کار، اتفاقا" بر خلاف تصور، کار خیلی راحتی نیست. دانشمندان ذهنی معتقدند در هر عمل و کاری که انجام میشه یه مقداری انرژی نهفته است و ما فقط در صورتی که روی اون کار مراقبه داشته باشیم میتونیم اون انرژی رو دریافت کنیم.


ببینین، مثلا" من از صبح شروع می کنم. از خواب بیدار می شیم، می‌ریم مسواک می زنیم و در همون حال به صد تا چیز فکر می‌کنیم غیر از مسواک زدن. بعد می‌ریم صبحونه می‌خوریم در حالی که فکرمون هزار جای دیگه است غیر از صبحانه خوردن. بعد... در واقع هر کاری که داریم انجام می دیم به همه چیز فکر می کنیم غیر از همون کار. این باعث می شه انرژی پنهان کارها رو دریافت که نمی کنیم، هیچ! کلی هم انرژی ذخیره شده مان را الکی خرج می کنیم!


شاید از مراسم چای در چین یا ژاپن شنیده باشین . اون در واقع یه جور مراقبه در لحظه ی ابدی اکنونه.



تمرین هایی برای درک و لذت بردن در لحظه ی ابدی اکنون:


تمرین 1 : برای خودتون یه استکان چای بریزین.با دقت سعی کنید فقط به کاری که دارین می کنین، فکر کنین. بعد در یه جای آروم بنشینید و با آرامش چای رو میل کنید. به این فکر کنید که با هر جرعه ی چای، همه ی انرژی موجود در آن را دریافت می‌کنید و لذت می‌برید. به لحظه لحظه ی خوردن چای دقت کنید. (اگه فکر دیگه‌ای اومد توی ذهنتون، خودتون رو شماتت نکنید. فقط آروم سعی کنید دوباره به خوردن چای برگردید.) بعد از اتمام، حتما" در دفتر مراقبه از خودتون تشکر کنید.



تمرین 2: مراقبه کنید در زمان مسواک زدن فقط به مسواک زدنتون فکر کنین. سعی کنید از این کار لذت ببرید.

 


تمرین 3: مراقبه کنید زمان خوردن غذا فقط به خوردن غذا فکر کنید. مجسم کنید با هر لقمه، انرژی موجود در غذا به همه ی سلول های بدنتون میرسه.از هر لقمه ی اون لذت ببرید.



نکته: غذایی که با مراقبه خورده میشه هرگز باعث چاقی های موضعی نمیشه. (در واقع وقتی ما غذا می خوریم در حالی که به صد چیز غیر از خوردن غذا فکر می کنیم، باعث انباشته شدن اون در جاهای نامناسب می شیم. بر عکسش هم صادقه. یعنی کسانی که هر چیزی که می خورن، چاق نمی شن، اگه روی غذا خوردن آگاهانه، مراقبه کنن، همه ی انرژی موجود در غذا رو دریافت می کنن. حتی می‌تونین مجسم کنین که دوست دارین غذا در چه قسمتی از بدن شما باعث چاقی بشه! وقتی دارین غذا می خورین توی دلتون با لقمه هاتون حرف بزنید! از لقمه ی نون و پنیر صبحتون بخواهید که همه ی نیروش رو به شما انتقال بده. (نخندین! جدی می گم! این یکی از مراقبه های هندوهاست!)



تمرین 4:این تمرین برای سیگاری هاست. اگه روی کشیدن هر سیگار مراقبه کنید، خیلی زودتر ارضا می شید و به تدریج تعداد سیگارهاتون کم و کمتر می شه.



به تدریج خودتون رو عادت بدید که هر کاری که دارین انجام می دین، فقط به اون فکر کنید و تصور کنید با این کار همه ی انرژی نهفته در اون کار رو دارین دریافت می کنین. خیلی سخته، اما شدنیه! شاید باورتون نشه اما به تدریج حتی از کارهایی که دوست نداشتید، به شدت لذت می برید. این قانون رو به یاد بسپرین: بر هر چیز که تمرکز کنیم، انرژی اون رو دریافت می کنیم. (در بعضی از مکاتب هندی حتی بر گریه کردن و اندوه هم مراقبه می کنند و معتقدند از اون هم میشه انرژی دریافت کرد اما چون این بحث دیگه ایه و باید فرق بین ایجاد ماند با دریافت انرژی از اندوه رو بدونیم خواهش می کنم فعلا" در این مورد اقدامی نکنید!)

 

یک حکایت:

خوب می خوام یه حکایت از یه گورو ی ( استاد بزرگ) هندی بگم که توی یه کتاب خوندم. اون با مریدانش دسته جمعی با هم، در جایی بیرون شهر، زندگی می کردند. همه ی مرید های اون موظف بودند سالها پیش اون زندگی کنند و آموزش ببینند. یک روز یه نفر به اون استاد مراجعه می کنه و می گه شما چه طوری به این قدرت رسیدین که می تونین با نگاه دیگران رو شفا بدین؟ وقتی من مرید شما بشم، در طی این همه سال که باید پیش شما بمونم، چه تمرین هایی انجام میدیم؟ در طول روز چه کار می کنیم؟


استاد می گه: ما صبح ورزش می کنیم. بعد صبحانه می خوریم. بعدکار می کنیم تا ناهار. بعد ناهار می خوریم. کمی استراحت می کنیم ، باز کار می کنیم و شب می خوابیم!


اون شاگرد عصبانی میشه و میگه امکان نداره! ما همه ی این کارها رو انجام می‌دیم اما قدرت شما رو نداریم. استاد می گه: هرگز شما مثل ما این کارها رو انجام نمیدید. شما صبحانه می خورید، کار می کنید، تفریح می کنید، در حالی که به چیز دیگه ای دارین فکر می کنین، اما ما وقتی صبحانه می خوریم فقط به خوردن اون فکر می کنیم! وقتی کار می‌کنیم فقط به اون کار فکر می کنیم. وقتی.....


بنابراین شما هیچ انرژی ای دریافت نمی کنید! اما ما همه ی انرژی های موجود در طبیعت رو دریافت می کنیم و با بخشیدن فقط مقداری از اون به بیمارها، باعث شفای اون ها میشیم!


خوب و حالا تمرین آخر:

 

یک بار دیگه این پست رو بخون و تصمیم بگیر همه ی انرژی موجود در کلمات اون رو دریافت کنی. لبخند بر لب داشته باش. حالا آماده باش تا در لحظه ی ابدی اکنون، شاد و راضی باشی. از همین حالا شروع کن! چون امروز اولین روز از روز های باقیمانده ی عمر توست!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/31:: 1:24 عصر     |     () نظر


عید سعید فطر بر همگان مبارک


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/31:: 1:23 عصر     |     () نظر


عید سعید فطر بر همگان مبارک


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/31:: 1:23 عصر     |     () نظر

الفبـای ویتـامیـن ها
یکی از نیازهای اساسی بدن ویتامین ها است که مطالب مندرج در این ایمیل اطلاعات کامل ویتامین ها را خدمت شما دوستان پرشین استار ارائه میدهد. چراکه گروهی از کارشناسان تغذیه و طب مکمل در مقاله ای جدید و جامع، اطلاعات مفیدی را درباره انواع ویتامین ها و نقش آن ها در بدن ارائه کرده اند که به شما امکان می دهد درباره نیاز های بدن خود بیشتر بدانید.

بدن انسان شبیه به یک موتور قدرتمند است و درست مثل یک ماشین باید دائما سوخت مناسب به آن برسد. بدن ما باید بطور مرتب با دریافت ویتامین های مناسب و سازگار احیا شود تا بتواند عملکرد صحیحی داشته باشد و درست کار کند. ویتامین ها که بعنوان کاتالیزورها و کوآنزیم ها در بدن عمل می کنند از سلول ها محافظت کرده و نقش های مهمی را در فعالیت های سوخت و سازی بدن ایفا می کنند اما هنوز دانش انسان درباره این ترکیبات ضروری و حیاتی بسیار اندک است. در این مقاله آمده؛ هر یک از ویتامین ها شامل ویتامین A ،C ،D ،E ،K و انواع ویتامین هایB نقش منحصربفرد و جداگانه ای در بدن ایفا می کنند. به استثنای ویتامین های B12 وD3، ویتامین های A ،B ،C و E از نوع ویتامین های موجود در رژیم غذایی هستند. بسیاری از افراد معتقدند؛ اگر روزی یک عدد قرص مولتی ویتامین بخورند مریض نمی شوند. یا با رسیدن به سن 40سالگی باید بعنوان مکمل یک داروی مولتی ویتامین را به رژیم خود بیفزاید. در واقع اگر مولتی ویتامین ها حاوی آهن و مواد معدنی باشند ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کنند. همچنین برخی از ویتامین ها مثلA، D3، E وK به دلیل اینکه محلول در چربی هستند مصرف دوز بالای آن ها می تواند تاثیر سمی روی بدن داشته باشند و موجب بروز تغییرات روانی و نورولوژیکی شوند. به نوشته ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال ول بیینگ؛ از سوی دیگر، کمبود و فقدان این ویتامین ها نیز می تواند عوارض و پیامد های جبران ناپذیری برای بدن داشته باشند. نکته دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که افراد با شرایط بدنی متفاوت یا با بیماری های مختلف به رژیم های متفاوت و البته متناسب با بدن خودشان نیازمند هستند بنابراین بجای تجویز شخصی این ویتامین ها، همواره توصیه می شود که تعیین نوع ویتامین و دوز مورد نیاز آن را به پزشک و درمانگر متخصص واگذار کنید تا با شناخت کافی از نیاز بدن شما آن را تجویز کند. در ادامه این کارشناسان تغذیه و طب مکمل، به منظور پیش آگاهی ما، عملکرد چند نمونه از ویتامین های مهم در بدن را توضیح می دهند:

ویتامینA:
این ویتامین برای سلامت چشم ها و رشد استخوان ها مورد نیاز است. این ویتامین همچنین به بهبود عفونت ها کمک می کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت تولید RNA این تأثیر را اعمال می کند. ویتامینA در روغن کبد ماهی، تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات به رنگ زرد، هویج، سیب زمینی شیرین، گرمک، هلو و فلفل زرد و انبه به وفور یافت می شود.

ویتامینB1:
به تبدیل گلوکز به انرژی کمک می کند و در برنج قهوه ای، پوست گندم و خشکبار یافت می شود.

ویتامینB2:
به تبدیل چربی ها، پروتئین ها و قند به انرژی کمک می کند و در تشکیل گلبول های قرمز خون موثر است. منبع غنی این ویتامین فرآورده های شیری، عصاره مخمر، گوشت ارگانیک تخم مرغ و قارچ است.

ویتامینB3:
این ویتامین به تنفس سلول های بدن کمک کرده و موجب سلامت پوست و حفظ تعادل قند خون است. منابع اصلی این ویتامین غلات سبوس دار، بنشن ها، ماهی، مرغ، بوقلمون و قارچ هستند.

ویتامینB5:
به تولید هورمون ضدِ استرس کمک می کند و در تقویت سلامت پوست و مو و اعصاب موثر است. این ویتامین در تخم مرغ، مرغ، ماهی و سبزیجاتی مثل قارچ، آووکادو، عدس و دانه آفتاب گردان به وفور یافت می شود.

ویتامینB9:
این ویتامین یا همان اسیدفولیک برای زنان باردار بسیار ضروری است و به ساخته شدن DNA و پروتئین کمک می کند. منابع این ویتامین جگر مرغ، اسفناج، لوبیا قرمز، چغندر، نخود فرنگی، آووکادو و آب گوجه فرنگی هستند.

ویتامینB6:
بعنوان ویتامین ضدِ افسردگی شناخته شده و به خون سازی نیز کمک می کند و برای سوخت و ساز پروتئین و عملکرد سیستم عصبی حیاتی است. منابع اصلی آن شامل گوشت، ماهی آزاد، موز، کلم بروکلی، کلم و تمام سبزیجات با برگ سبز رنگ هستند.

ویتامینB12:
به سلامت سیستم اعصاب و رشد سالم و تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند. ویتامینB12 در روده ساخته می شود. این ویتامین تنها در منابع گوشتی یافت می شود و کسانی که فقط از سبزیجات استفاده می کنند اغلب با کمبود این ویتامین مواجه می شوند.

ویتامینC:
به بهبود بافت ها و شکل گیری استخوان ها و دندان ها کمک می کند و هم چنین سرشار از آنتی اکسیدان است. سبزی و میوه های مثل لیمو، توت فرنگی، طالبی، انگور، نخود، بروکلی، فلفل و مرکبات دیگر سرشار از این ویتامین است.

ویتامینE:
مصرف دوز مناسب این ویتامین از سمی شدن کبد جلوگیری می کند و یک آنتی اکسیدان مهم برای حفاظت از سلول ها است. سویا، بروکلی، سبزیجات سبز رنگ، دانه آفتاب گردان، خشکبار و بنشن از غنی ترین منابع این ویتامین هستند.

ویتامینK:
در فرآیند لخته شدن خون مهم است که بیشتر در خانواده کلم ها، گوجه فرنگی، بنشن از غنی ترین منابع این ویتامین هستند.

ویتامینD3: برای سوخت وساز و شکل گیری استخوان ها و دندان ها ضروری است و جذب کلسیم را ارتقا می دهد. این ویتامین ها بر اثر تابش نور آفتاب به پوست در بدن تولید می شود. در موارد کمبود نور آفتاب مصرف ماهی، ساردین، تن، تخم مرغ و یا مکمل های این ویتامین توصیه می شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/31:: 1:21 عصر     |     () نظر

   1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها