سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدای سبحان آدم را در خانه ای سکونت داد که وسائل زندگی اش فراوان [امام علی علیه السلام]

در پاسخ به استعلام شرکت مخابرات ایران از 33 میلیون مشترک همراه اول، فقط 11 درصد (3 میلیون و 300 هزار نفر) عدم تمایل خود به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انبوه را اعلام کرده‌اند.

 

 

به گزارش ایسنا، رضوانی - معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - با بیان این مطلب گفت: طبق مصوبه کمیته سازمان تنظیم مقررات، اپراتورها موظفند برای ارسال پیامک‌های انبوه از مشترکان خود اجازه بگیرند و به دنبال اجرای این مصوبه اپراتورهای تلفن همراه این موضوع را طی پیامکی از مشتریان خود استعلام کرده‌اند.

 

رضوانی افزود: براساس آمارهای دریافتی، اپراتور اول تلفن همراه با ارسال 33 میلیون پیامک از مشترکان خود خواست در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک های تبلیغاتی انبوه، عدد 1 را به همان شماره پیامک کنند که فقط 3 میلیون و 300 هزار نفر این کار را کردند و این به معنای آن است که هنوز برای مابقی مشترکان پیامک ارسال می شود.

 

وی ضمن اشاره به عدم رضایت برخی از این افراد از دریافت پیامک های تبلیغاتی گفت: برداشت ما این است که ایـــن افراد یا پیامک استعلام را ندیده‌اند یا آنرا نخوانده پاک کرده‌اند و یا در آن مقطع عدد مورد نظر را ارسال نکرده‌اند که در حال حاضر شماره تلفن 9990 برای همراه اول و 700 برای ایرانسل در اختیار این افراد است تا عدم تمایل خود به دریافت پیامکها را اعلام کنند.

 

داود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران - نیز ضمن تأیید سخنان رضوانی اظهار کرد: طبق آمارهای موجود ارسال روزانه 20 میلیون پیامک برای 50 میلیون مشترک تلفن همراه بطور میانگین چیزی در حدود نصف پیامک برای هر مشترک می شود. بطوری که مشترکین پرمصرف که عمدتاً شهروندان فعال جامعه محسوب می‌شوند، روزانه حدود 3 تا 4 پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنند و مشترکین کم مصرف هیچ پیامکی دریافت نمی کنند.

 

وی افزود: مشترکینی که عدم تمایل خود را برای دریافت پیامک اعلام کرده‌اند از تمامی پیامکهای تبلیغاتی که عمدتاً جنبه اطلاع‌رسانی دارد محروم می شوند اما اگر عضو یا مشترک جاهایی خاص نظیر بانکها باشند، همچنان پیامک‌های آن شرکتها و مؤسسات را دریافت می‌کنند.

 

او در پایان با تأکید بر جنبه اطلاع‌رسانی و تعداد ناچیز این پیامکها، گفت: به تمامی مشترکین توصیه می‌کنم خود را از دریافت پیامک‌ها محروم نکنند.

 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/31:: 1:17 عصر     |     () نظر

برای کار با ویندوز 8 مجبورید کامپیوتر را از نو یاد بگیرید

ویندوز 8 مایکروسافت، مجموعه‌ای از بروزرسانی‌های بسیار عظیم را برای اینترفیس قدیمی کامپیوترهای شخصی به ارمغان می آود. اما یک اشکال وجود دارد و آن این که " باید برای بهره بردن از آنها کار کردن با کامپیوتر را به طور کلی از نو یاد بگیرید!"

 

چرا؟

 

چون این سیستم عامل، سه دستورالعمل لمسی جدید و البته ضروری را معرفی می‌کند: ضربه‌زدن به سمت پایین، چپ و راست. شاید به نظر ساده برسند اما در عمل، این طور نیست و باید آنها را خوب یاد بگیرید و به حافظه عضلانی خود بسپارید.

 

به گزارش خبر آنلاین، شاید بتوان گفت پس از حذف دکمه استارت از دسک‌تاپ ویندوز که 17 سال پیش روی ویندوز 95 قرار گرفته بود، این دستورالعمل‌های لمسی بزرگ‌ترین تغیر سیستم عامل جدید مایکروسافت باشد؛ در واقع ویندوز 8 به جای منوی قدیمی استارتش، یک صفحه استارت پر از اپلیکیشنهای کاشی گونه دارد که در ستونها و ردیفهایی مشخص کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

این اپلیکیشن‌ها با حرکات انگشت میزبان ، کنترل می‌شوند. اگر از لبه این صفحه به سمت پایین ضربه بزنید ، منوی تنظیمات اپلیکیشن‌ها باز می‌شود. جست و جو در یک برنامه و شخصی سازی آن ، با ضربه زدن از سمت راستش کنترل می‌شود و بازگشتن به اپلیکیشنی که قبلا باز بود، با ضربه زدن از سمت چپ امکان‌پذیر است .

 

دستورهای لمسی دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال، کشیدن انگشت از بالا تا پایین صفحه باعث بسته شدن اپلیکیش می شود. برای دیدن کاشی تنظیمات باید کاشیها را "قلقلک" بدهید! یعنی با کشیدن‌های سریع و کوتاه به سمت پایین می‌توانید این کاشی را باز کنید. با حرکات دیگری هم می‌توانید با سرعت به منوی اصلی تنظیمات دستگاه برسید و یا بین چند اپلیکیشن حرکت کنید.

 

عرضه تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های میزبان ویندوز 8، از ماه اکتبر آغاز می‌شود؛ یعنی درست همزمان با قرار گرفتن سیستم عامل جدید مایکروسافت در قفسه‌ی فروشگاهها.

 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/31:: 1:17 عصر     |     () نظر

با معرفت!
پسر بچه ای وارد بستنی فروشی شد و پشت میزی نشست. پیش خدمت یک لیوان آب برایش آورد.

پسر بچه پرسید: یک بستنی میوه ای چند است. پیشخدمت پاسخ داد: 50 سنت.

پسر بچه دستش را در جیبش برد و  شروع به شمردن کرد. بعد پرسید:یک بستنی ساده چند است ؟

در همین حال، تعدادی از مشتریان در انتظار میز خالی بودند و پیشخدمت با عصبانیت پاسخ داد: 35 سنت.

پسر دوباره سکه هایش را شمرد و گفت: لطفأ یک بستنی ساده؟ پیشخدمت بستنی را آورد و به دنبال کار خود رفت.

پسرک نیز پس از خوردن بستنی پول را به صندوق پرداخت و رفت.

وقتی پیشخدمت بازگشت از آنچه دید شوکه شد .

آنجا در کنار ظرف خالی بستنی، 2 سکه 5 سنتی و 5 سکه 1 سنتی گذاشته شده بود .

پسرک انعام دادن را به خوردن بستنی میوه ای ترجیح داده بود

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/31:: 1:16 عصر     |     () نظر

با مردی که در حال عبور بود برخورد کردم اووه! معذرت میخوام. من هم معذرت میخوام. دقت نکردم ...

ما خیلی مؤدب بودیم ، من و این غریبه خداحافظی کردیم و به راهمان ادامه دادیم

اما در خانه با آنهایی که دوستشان داریم چطور رفتار می کنیم

کمی بعد ازآنروز، در حال پختن شام بودم دخترم خیلی آرام کنارم ایستاد همینکه برگشتم به اوخوردم و تقریبا انداختمش با اخم گفتم: ”اه ! ازسرراه برو کنار"

قلب کوچکش شکست و رفت

نفهمیدم که چقدر تند حرف زدم

وقتی توی رختخوابم بیدار بودم صدای آرام خدا در درونم گفت: وقتی با یک غریبه برخورد میکنی ، آداب معمول را رعایت میکنی اما با بچه ای که دوستش داری بد رفتار میکنی

برو به کف آشپزخانه نگاه کن. آنجا نزدیک در، چند گل پیدا میکنی. آنها گلهایی هستند که او برایت آورده است.
خودش آنها را چیده. صورتی و زرد و آبی

آرام ایستاده بود که سورپرایزت بکنه

هرگز اشکهایی که چشمهای کوچیکشو پر کرده بود ندیدی

در این لحظه احساس حقارت کردم

اشکهایم سرازیر شدند. آرام رفتم و کنار تختش زانو زدم

بیدار شو کوچولو ، بیدار شو. اینا رو برای من چیدی؟

گفتم دخترم واقعاً متاسفم از رفتاری که امروز داشتم نمیبایست اونطور سرت داد بکشم گفت: اشکالی نداره من به هر حال دوستت دارم مامان من هم دوستت دارم دخترم و گل ها رو هم دوست دارم مخصوصا آبیه رو

گفت: اونا رو کنار درخت پیدا کردم ورشون داشتم چون مثل تو خوشگلن میدونستم دوستشون داری ، مخصوصا آبیه رو ...

آیا میدانید که اگر فردا بمیرید شرکتی که در آن کار میکنید به آسانی در ظرف یک روز برای شما جانشینی می آورد؟

اما خانواده ای که به جا میگذارید تا آخر عمر فقدان شما را احساس خواهد کرد.

و به این فکر کنید که ما خود را وقف کارمیکنیم و نه خانواده مان

چه سرمایه گذاری نا عاقلانه ای! اینطور فکر نمیکنید؟!

به راستی کلمه "خانواده" یعنی چه ؟

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/31:: 1:15 عصر     |     () نظر

Android به زبان ساده سیستم عاملی است برای دستگاه های موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود. آندروید اوپن سورس است و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Android SDK برنامه های مختلفی برای این سیستم عامل بنویسند. در واقع آندروید بستری را فراهم می کند تا برنامه نویسان بتوانند هرچه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کند. آندروید به معنای واقعی “ باز” (Open) است، یعنی برنامه نویس می تواند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند. آندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی موبایل همچون شماره گیری، فرستادن SMS یا استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن های قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.


تمام برنامه ها برای آندروید یکی اند. آندروید فرقی میان یک برنامه third-party و توابع هسته سیستم عامل در اجرا نمی گذارد و هر دو می توانند دسترسی مساوی به قابلیت های گوشی داشته باشند. گوشی هایی که سیستم عامل آندروید را خواهند داشت به کاربرشان اجازه می دهند تا از تمام قابلیت های یک گوشی هوشمند بهره ببرند. کاربران این گوشی ها به معنای واقعی می توانند دستگاه خود را بر اساس سلیقه ی خود تغییر دهند و محیط سیستم عامل گوشی خود را سفارشی و شخصی سازی کنند. حتی کاربران می توانند برای گوشی تعیین کنند که عکس هایشان با چه برنامه ای باز شود.
ویژگی ها و خصوصیات آندروید
1. آندروید تمامی تکنولوژی های اتصال (Connectivity) شامل GSM/EDGE, CDMA, EV-DO, UMTS, Bluetooth و Wi-Fi را پشتیبانی می کند.
2. آندروید از فرمت های مختلف فایل های مالتی مدیا مثل MPEG-4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPEG, PNG, GIF پشتیبانی می کند.
3. SMS , MMS و XMPP فرم هایی هستند که آندروید برای ارسال پیغام های متنی یا همان SMS از آن ها پشتیبانی می کند.
4. مرورگر موجود در آندروید بر اساس فریم ورک اوپن سورس WebKit توسعه یافته است.
5. SQLite نرم افزاریست که برای ذخیره داده ها و مدیریت بانک های اطلاعاتی سبک در آندروید در نظر گرفته شده است.
6. ماشین مجازی جاوا (Java Virtual Machine) در آندروید به صورت پیش فرض تعبیه شده است. تمام برنامه های آندروید باید به زبان جاوا نوشته شوند. البته این نسخه از JVM برای دستگاه های موبایل بهینه شده است.
7. ابزارهای مختلف آندروید برای توسعه دهندگان به راحتی در دسترس است و توسط شرکت گوگل پشتیبانی می شوند. این ابزارها شامل کتابخانه ها، خطایاب، شبیه ساز گوشی و یکم پلاگین برای اکلیپس است.
8. آندروید از سخت افزارهای مختلف همچون GPS و دوربین های متنوع پشتیبانی می کند.
9. تصاویر و فایل های گرافیکی بوسیله OpenGL پردازش می شوند که کیفیت بالاتری خواهند داشت.
توسعه برنامه های کاربردی در آندروید سریع ، راحت و لذت بخش است
گوگل دسترسی آسان به ابزارهای سودمند و کتابخانه های بسیاری را برای توسعه و تولید برنامه های کاربردی مبتنی بر آندروید فراهم کرده است، که برنامه نویسان می توانند با استفاده از آن ها هرچه سریع تر و راحت تر برای آندروید برنامه تولید کنند. این ابزارها شامل خطایاب، شبیه ساز گوشی، کتابخانه ها، اسناد، کدهای نمونه و یک پلاگین برای اکلیپس است. برنامه نویسی برای آندروید به زبان جاوا انجام می گیرد. توابع خود آندروید نیز با استفاده از جاوا پیاده سازی شده اند. آندروید فقط قادر است کدهای مدیریت شده (Managed Codes) را اجرا کنید و قادر به اجرای کدهای Native نخواهد بود.
آندروید سیستم عاملی بر اساس لینوکس
این سیستم عامل بر اساس هسته سیستم عامل لینوکس توسعه یافته است. در واقع مدیریت و بهینه سازی حافظه، ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل را هسته لینوکس انجام می دهد و آندروید فقط لایه ایست که ارتباط میان کاربر و سیستم عامل را برقرار می کند. این لایه نرم افزاری بوسیله جاوا پیاده سازی شده است و به همین علت قادر به اجرای کدهای Native نخواهد بود. آندروید همانند لینوکس اوپن سورس خواهد بود و توسعه دهندگان بیشماری بر روی آن کار می کنند.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/5/31:: 1:14 عصر     |     () نظر

<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها