سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگیِ دلهاست و روشنایی دیدگان از نابینایی و توانایی پیکرها ازناتوانی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 گروهی از متخصصان دانشگاه مک مستر در کانادا ادعا کرده‌اند که اگر همیشه در شگفت هستید که چرا برخی افراد انرژی بی‌پایان و تمام نشدنی دارند باید بدانید این ویژگی ریشه در ژنتیک آنها دارد.

 به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند دو ژن را شناسایی کرده‌اند که آنزیمی موسوم به کیناز AMP را در طول مدت ورزش کردن در عضلات انسان تولید می‌کنند. این آنزیم در واقع نحوه تبدیل غذا به انرژی را در بدن کنترل می‌کند. برهمین اساس افرادی که در بدن آنها مقادیر زیادی از AMPK تولید می‌شود، انرژی بیشتری دارند درحالی که در افرادی که مقدار تولید این آنزیم کمتر است فورا احساس خستگی بروز می‌کند.

این یافته می‌تواند به روش‌های درمانی جدید برای افرادی منجر شود که ورزش کردن برای آنها دشوار است مانند اشخاص چاق و افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند.

هرچند تاکنون این آزمایشات روی موش‌ها انجام گرفته اما متخصصان معتقد هستند که همین تاثیر را در انسانها هم شاهد خواهند بود. آنزیم AMPK در سلول‌های بدن انسان وجود دارد و وظیفه آن افزایش تعداد میتوکندری‌ها در سلول است. میتوکندری‌ها نیز باتری‌های بسیار ریزی در داخل سلول هستند که غذا را به انرژی تبدیل می‌کنند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/9/19:: 2:17 عصر     |     () نظر

درباره
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها