سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به غالب پسر صعصعه ابو الفرزدق در گفتگویى که میانشان رفت فرمود : ] شتران فراوانت را چه شد ؟ [ گفت : امیر مؤمنان پرداخت حقوق پراکنده‏شان کرد . این بهترین راه آن است . [نهج البلاغه]
سلام دوستان عزیز من! خاله گلنوش امروز می‌خواهد تصویر یک گربه ملوس و قشنگ را یادتان بدهد، ولی قبل از نقاشی باید یک مقدار درباره گربه‌ها و زندگی آنها بدانیم. بچه‌ها، گربه‌ عضو خانواده‌ گربه‌سانان‌ بوده‌ و حیوانی‌ گوشتخوار است. می‌دانید خصوصیت گربه‌سانان چیست؟

خصوصیات‌ گربه‌سانان این است که پوست بدنشان راه‌‌راه‌ است یا لکه‌ای‌ تیره‌ در زمینه‌ای‌ روشن‌تر دارند. خصوصیت‌ دیگر آنها داشتن‌ پوزه‌ کوتاه‌ و دندان‌هایی‌ است‌ که‌ برای‌ بریدن‌ و پاره‌کردن‌ از آن استفاده می‌کند. گربه،‌ منزوی‌ و خودخواه‌ است و انواع غذا‌های گوشتی را دوست دارد.

گربه سه تا پنج بچه به دنیا می‌آورد و ابتدا به آنها شیر می‌دهد تا بزرگ شوند و بتوانند روی پایشان بایستند.

گربه‌ها معمولا عاشق راه‌رفتن در تاریکی هستند.

بچه‌ها می‌دانید چرا وقتی به گربه‌ها در شب نگاه می‌کنید، چشم آنها برق می‌زند؟ علت برق‌زدن چشم گربه‌ها در شب وجود پوششی به نام پرده درخشان در چشم آنهاست که به بهتردیدن آنها در نور کم کمک می‌کند.

گربه‌ها انواع مختلف و رنگ‌های گوناگونی دارند و انواع غذاهای گوشتی را می‌توانند بخورند، چون دندان‌هایی قوی دارند.

بچه‌های خوبم حالا به این تصویر نگاه کنید و طبق جدول آموزش تمرین کنید و بعد یک گربه زیبا را نقاشی و رنگ‌آمیزی کنید و برای ما بفرستید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/9/14:: 8:8 صبح     |     () نظر

درباره
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها