سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمان را روزگارى رسد بس دشوار ، توانگر در آنروز آنچه را در دست دارد سخت نگاهدارد و او را چنین نفرموده‏اند . خداى سبحان فرماید « بخشش میان خود را فراموش مکنید . » بدان در آن روزگار بلند مقدار شوند و نیکوان خوار ، و خرید و فروخت کنند با درماندگان به ناچار و رسول خدا فرموده است با درماندگان معاملت مکنید از روى اضطرار . [نهج البلاغه]
راشد الغنوشی:
راشد الغنوشی، رهبر حزب اسلامگرای «النهضه» تونس گفت که اسلامگرایان در سراسر جهان عرب قدرت را به دست می‌گیرند.

به گزارش رویترز، الغنوشی که حزبش پس از نخستین انقلاب بیداری اسلامی به قدرت رسید در سخنرانی خود در پژوهشکده «چاتام هاوس» در «لندن» گفت: گروه‌های سکولار باید برای اداره مرحله نخست پس از کنار زدن حاکمان مستبد به اسلامگراها بپیوندند.

وی تصریح کرد: جهان عرب در حال گذار از مرحله انتقالی است و نیاز دارد ائتلاف‌های اسلامگرا و سکولار قدرت را به دست گیرند. الغنوشی تاکید کرد: این ائتلاف‌ها در نهایت امر باعث نزدیکی اسلامگراها و سکولارها می‌شود، اما با وجود این، این اسلامگراها هستند که حرف اول و آخر را می‌زنند. رهبر حزب النهضه پیش‌بینی کرد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که توسط خاندان‌های سلطنتی اداره می‌شوند، شاهد تغییرات زیادی شوند./ ایلنا

هشدار مسکو به ناتو

مسکو نسبت به استقرار سیستم دفاع موشکی (پاتریوت) ناتو در مرزهای ترکیه و سوریه هشدار داد و آن را شرکت ناتو در بحران سوریه قلمداد کرد.

الکسندر گروشکو، نماینده جدید روسیه در ناتو، روز جمعه به خبرنگاران گفت که وی در نشست شورای روسیه ـ ناتو یک‌بار دیگر بر نگرانی مسکو پیرامون استقرار سیستم دفاع موشکی ناتو در مرزهای ترکیه و سوریه تاکید می‌کند.

گروشکو تاکید کرد در صورت وقوع هرگونه حادثه یا تحریکی، دخالت ناتو در بحران سوریه می‌تواند با سرعتی غیرقابل بازگشت رخ دهد. نماینده روسیه در ناتو در ادامه افزود: مسئولان ناتو در گذشته بارها اعلام کرده‌اند که سوریه لیبی نیست و ناتو هیچ نقشی در بحران سوریه بازی نمی‌کند. بنا بر‌ این گزارش، ترکیه به‌عنوان یکی از اعضای ناتو خواستار استقرار سیستم دفاع موشکی برای حمایت از مرزهایش با سوریه شده است./ ایلنا

اعتراض به تبرئه نخست‌وزیر پیشین کوزوو

صدها نفر از شهروندان بلگراد در اعتراض به تبرئه «راموش هارادیناچ» فرمانده سابق ارتش آزادی‌بخش کوزوو در میدان اصلی این شهر تجمع کردند.

براساس رای دادگاه لاهه، فرمانده سابق ارتش آزادی‌بخش کوزوو و سه نفر دیگر از اعضای آن، از تمامی اتهام‌های وارده در زمینه جنایات جنگی تبرئه شده‌اند.

«الکساندر وجیچ» معاون نخست‌وزیر صربستان در واکنش به تصمیم دادگاه گفت: «تمامی صربستان از تبرئه شدن راموش هارادیناچ در لاهه شوکه شده است؛ این موضوع کمکی به صلح و ثبات در منطقه نمی‌کند.»

هارادیناچ پیش از این متهم به جنایت علیه صرب‌ها، آلبانیایی‌ها و رومانیایی‌ها در سال 1998 میلادی بود. / ایلنا

محاکمه شاعر قطری نقض آزادی بیان است

یکی از شخصیت‌های منتقد عربی حکم حبس ابد محمد ابن الذیب العجمی، شاعر قطری را به خاطر سرودن قصیده‌ای در انتقاد از نظام حاکم، بی‌سابقه خواند که تاریخ نظیر آن را به خود ندیده است.

علی مهدی آل‌حطاب، عضو شبکه لیبرالیسم سعودی اظهار کرد: محاکمه العجمی بیشتر از آن که محاکمه‌ای متکی به قوانین ومقررات قضایی باشد؛ محاکمه آزادی اندیشه و بیان به شمار می‌رود. وی تاکید کرد: همه قوانین قضایی در جریان این محاکمه نقض شده است به طوری که قاضی تحقیق حکم صادره علیه العجمی را قرائت کرد در حالی که قوانین قطر اجازه این کار را نمی‌دهد و این حکم همچنین بدون حضور متهم و حتی حضور نجیب النعیمی وکیلش برای دفاع از او در جلسه دادگاه صادر شد. آل حطاب، حکم صادره علیه العجمی را غیرقانونی و سیاسی خواند و گفت: این شاعر به خاطر قصید‌ه‌اش با عنوان «ثوره الیاسمین» محاکمه شد که همزمان با بیداری اسلامی سرود و این مرحله از نظر حکام عرب بویژه در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حساس است و در نتیجه محاکمه این شاعر در واقع محاکمه آزادی اندیشه و بیان به شمار می‌رود، خصوصا که وی شاعری مردمی است و طرفداران زیادی در بین مردم جهان عرب دارد./ العالم

مردم عربستان خواهان آزادی زندانیان شدند

مردم منطقه الجوف در شمال غربی عربستان با برپایی تظاهرات خواهان آزادی زندانیان شدند.

مردم این منطقه تظاهراتی را با عنوان «کرامت اسیر» برگزار کرده و در آن خواهان آزادی بستگان خود شدند که از 15سال پیش بدون محاکمه در زندان‌های رژیم سعودی به سر می‌برند. تظاهرات مشابهی نیز پیش از این جلوی مقر هیات حقوق بشر در شهر ریاض برگزار شد که تظاهرکنندگان در آن آزادی بستگان زندانی خود را خواستار شدند. سازمان‌های حقوق بشری و مخالفان رژیم سعودی شمار زندانیان سیاسی در عربستان را 30 هزار نفر تخمین می‌زنند./ فارس

شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه نقض آتش‌بس از سوی این رژیم، یک فلسطینی را به ضرب گلوله در شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به شهادت رساندند.

براساس این گزارش «محمود علی جرعون» (بیست‌ویک‌ساله) روز جمعه در منطقه الحوض هدف تیراندازی از سوی صهیونیست‌ها قرار گرفت و به بیمارستان ابویوسف النجار در رفح انتقال داده شد، اما در ساعات پایانی شب به شهادت رسید.

بنابراین گزارش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از پایگاه کزوویم به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند و این در حالی است که نظامیان صهیونیست کشاورزان را از زمین‌هایشان در منطقه القراره واقع در شرق خان یونس بیرون می‌راندند. از زمان اعلام آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در تاریخ بیست‌ویکم نوامبر تاکنون 40 فلسطینی در اثر تیراندازی صهیونیست‌ها شهید و یا زخمی شده‌اند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/9/14:: 7:55 صبح     |     () نظر

درباره
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها