سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى از کار دین را براى بهبود دنیاى خود وانگذارد جز آنکه خدا چیزى را که زیانش از آن بیشتر است پیشاپیش آنان آرد . [نهج البلاغه]

نیمی از پرونده‌های پلیس فتا، مربوط به سواستفاده از عکس‌ها و فیلم‌های افراد، به بهانه انتقام‌گیری است  .

رئیسپلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه 55 درصد پرونده‌های تشکیل شده در تهرانمربوط به برداشت‌های غیرمجاز و سرقت‌های اینترنتی است گفت: 30 درصد جرایمگزارش شده در این حوزه به مسائل اخلاقی و شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شود
بهگزارش ایتنا از مهر، سرهنگ محمدحسن شکریان در حاشیه بازدید از ششمیننمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در غرفه پلیس فتا به پرونده‌هایتشکیل شده در حوزه جرایم رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: بیش از یک دومپرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا تهران مربوط به سوءاستفاده‌هایی است کهبه بهانه انتقام‌جویی از عکس‌ها و فیلم‌های افراد در صفحات فیس‌بوک گذاشتهمی‌شود.
وی با بیان اینکه 50 تا 55 درصد پرونده‌های تشکیل شده درپایتخت مربوط به برداشت‌های غیرمجاز و سرقت‌های اینترنتی است، ادامه داد: 30تا 35 درصد جرایم رایانه‌ای مربوط به هتک حرمت و هتک حیثیت افرادمی‌شود و درصد پرونده‌هایی که به جعل و کلاهبرداری‌های اینترنتی مربوطمی‌شود حدود 20 درصد گزارش شده است.
شکریان 30 درصد جرایمرایانه‌ای گزارش شده را نیز مربوط به حوزه مسائل اخلاقی و شبکه‌هایاجتماعی عنوان کرد و گفت: کشف جرایم در تهران در سال 91 به 50 درصد رسیدهاست که این رقم در سال گذشته 30 تا 35 درصد بوده استن/.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/9/11:: 1:19 عصر     |     () نظر

درباره
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها