سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در خردسالی نیاموزد، در بزرگسالی پیش نیفتد . [امام علی علیه السلام]
آمنه کریم دختری مسلمان از ایالت مینه‌سوتای آمریکاست که در قالب انجمنی از مسلمانان اروپا سال 2010 دیداری از ایران داشت. در این سفر شش روزه او از شهرهای مشهد، قم و تهران بازدید کرد. او درباره سفرش می‌گوید: سفر من به ایران تجربه‌ای به?یاد ماندنی و خاطره بود که یاد آن را همیشه گرامی می‌دارم.

در بدو ورود به ایران آمنه و دیگر همراهانش راهی مشهد شدند تا به زیارت امام رضا(ع) بروند. او این زیارت را به?یاد ماندنی می‌داند و می‌گوید: در این سفر من نه‌تنها این شانس را پیدا کردم که مقبره هشتمین امام شیعیان را زیارت کنم بلکه فرصتی یافتم که دوستانی همیشگی را برای خود بیابم.

آمنه بعد از زیارت مشهد راهی شهر قم شد. او درباره این سفر نیز می‌گوید: سه هفته حضور در این شهر فرصتی بود تا ما بتوانیم از محققان دینی مطالب بسیار زیادی را بیاموزیم و باعث شد تا من بتوانم با بزرگ‌ترین شخصیت‌هایی که در طول عمرم دیده بودم ملاقات کنم.

ما حتی این فرصت را پیدا کردیم‌ جلسه پرسش و پاسخی با نماینده آیت‌الله سیستانی در این شهر داشته باشیم. همچنین من در جلساتی از استادان اخلاق، عقاید و اصول قرآنی شرکت کردم که معلمان ما خارق‌العاده بودند. آنها تمام مدت وقت خود را صرف ما می‌کردند و با وجود این که کلاس‌ها صبح زود شروع می‌شد من یادداشت‌های فراوانی برمی‌داشتم و مطالب بسیار زیادی را یاد گرفتم.

این دختر آمریکایی در این فرصت شش روزه همچنین به تهران رفت و از بیت امام خمینی(ره) در جماران، مزار شهدای انقلاب و جنگ، زندان‌های مخفی شاه و بسیاری مکان‌های دیگر بازدید کرد.

یکی از مکان‌هایی که او را بسیار تحت تاثیر خود قرار داده بود بهشت زهرا و مقبره شهدا بود. آمنه پس از زیارت قبور شهدا در بهشت‌زهرا می‌گوید: این مکان روح مرا تحت تاثیر قرار می‌داد. در آنجا مردانی به خاک سپرده شده بودند که درست شبیه ‌جوانان ما بودند، اما جان خود را در راه اسلام فدا کرده‌اند. آنجا باعث می‌شد تا آنچه ‌من درباره جهاد و انقلاب شنیده بودم به شکلی واقعی احساس کنم.

درک زندگی متفاوت مردم در ایران نسبت به آمریکا برای او تجربه‌ای لذتبخش بود بطوری که آمنه دراین باره می‌گوید: در مدت زمان کوتاهی که در ایران بودم توانستم مکان‌های مختلفی را ببینم که چشم‌اندازی متفاوت به زندگی و جایی که من در آن بزرگ شده بودم داشت. من می‌توانستم نحوه زندگی مردم را در آن سوی جهان ببینم و درک کنم که مردم برای چیزهایی که ما خود را در زندگی صاحب آن می‌دانیم تلاش می‌کنند.

منبع:‌World-Federati


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/8/30:: 2:38 عصر     |     () نظر

درباره
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها