سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زنهار که دانشمندان را سبک بشمری چرا که این کار تو را خوار می کند و مایه بدگمانی و وهم و خیال درباره تومی شود . [امام علی علیه السلام]
حضرت علی (ع) : دنیا برای رسیدن به آخرت آفریده شد ، نه برای رسیدن به دنیا .

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/7/25:: 1:35 عصر     |     () نظر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فناوری نیاز به ابزار های مفید و قابل حمل برای انجام امور مختلف بیش از پیش احساس می شود ، ابزاری که در مقابل نمونه های پیشین خود برتری های بیش تری داشته باشد و حرف اول را بین آن ها بزند! نمونه ی این ابزار ، رایانه های لوحی (تبلت ها) هستند که از ابتدای ورود به بازار با استقبال چشم گیری از سوی کاربران مواجه شدند و هر لحظه هم به محبوبیت آن ها بین کاربران افزوده میشود ، کمی قبل تر از ورود تبلت ها به بازار لپ تاپ ها حرف اول را می زدند و همه ی ما شاید در محل کار یا اتاقمان یکی از آن ها را داشته باشیم و بیش تر کارهایمان را با آن انجام دهیم . اما سوال اینجاست آیا میتوان گفت که دیگر دوره ی کارکردن با لپ تاپ ها گذشته است و باید به تبلت ها پرداخت و آن ها را برای انجام کارهایمان برگزینیم؟

در این مقاله تلاش کرده ایم تا معایب و برتری های هر دو محصول را برسی کنیم و در پایان به شما در انتخاب بین آن دو کمک کرده باشیم . اگر بین خرید این دو محصول دو دل هستید با ما تا انتها همراه باشید.

لپ تاپ ها :

رایانه کیفی یا لپ‌تاپ (به انگلیسی: Laptop)، کوچک و نسبتاً سبک گفته می‌شود. وزن آن معمولاً بین 1 تا 7 کیلو است که به‌اندازه و مواد مصرف شده در ساخت آن بستگی دارد. این رایانه کوچک‌تر از رایانه‌های رومیزی است و می‌تواند با یک باتری کارکند و یا از یک آداپتور AC/DC خارجی تغذیه شود. بسیاری از آن‌ها چند سلول 3 ولت دارند که در اجرای عملکرد ساعت و دیگر فرآیندها در هنگام قطع برق مفید است. لپ‌تاپ‌ها به طور کلی دارای همان اجزایی هستند که در یک رایانه رومیزی وجود دارد ولی با این تفاوت که تا جای ممکن از وزن و اندازه آنها کاسته شده‌است. لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه نمایش بلور مایع هستند و چند طرح حافظه درآن‌ها برای RAM در نظر گرفته شده‌است. لپ‌تاپ‌ها دارای یک صفحه کلید سرخود هستند و یک ماوس نیز روی صفحه زیرین آنها وجود دارد ولی می‌توان صفحه‌کلید و ماوس خارجی و جداگانه نیز به آنها متصل کرد.{ویکی پدیا فارسی}

یکی از مزایای استفاده از یک لپ تاپ ها ، بهره گیری از سخت افزار هایی است که در آن گنجانده شده اند که از جمله آن ها میتوان به صفحه کلید کامل ، صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا اشاره کرد. صفحه کلید فیزیکی کامل به افرادی که علاقه ای به تایپ کردن روی صفحه نمایش ندارند بسیار کمک میکند و همچنین سرعت عملکرد آن ها را نیز افزایش میدهد.


وبلاگ ستاره آسمون


صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت به آن ها کمک میکند تا با دید بازتری به کارهایشان بپردازند، کتاب بخوانند ، بازی کنند ، ویدئو تماشا کنند و یا اینکه صفحات وب را مرور کنند. لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش هایی با اندازه هایی متفاوت هستند که شما میتوانید با توجه به نیازتان آن ها را انتخاب کنید. معمولا صفحه نمایش آن ها به دور از هرگونه صدمات و آسیب های جانبی هستند و ممکن است بعضی از آن ها از قابلیت لمس هم پشتیبانی کنند.

فضای ذخیره سازی (هارد دیسک) در لپ تاپ ها بسیار زیاد است و برای یک استفاده معمولی کاملا مناسب است به طور متوسط بهره گیری از یک حافظه 500 گیگابایتی به بالا در این محصولات این امکان را برای شما فراهم میکند تا با خیال راحت هر آنچه را که مایلید از مالتی مدیا تا پروجه های کاریتان را در آن به راحتی ذخیره کنید و هر زمان که خواستید با سرعت بالا به آن دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی های لپ تاپ ها بهره گیری از تجهیزات و سخت افزار های قدرتمند(با توجه به مدل آن ها متفاوت است) است که انجام کارهای مختلف از جمله بازی کردن و کارکردن با انواع نرم افزار ها را برای شما به آسانی فراهم میکند.

لپ تاپ ها تقریبا تمام پورت ها و درگاه های مورد نیاز را روی خود دارند و بیش تر اوقات نیازی به خرید محصولات جانبی نخواهید داشت.

باتری لپ تاپ ها هم با یکدیگر متفاوت اند و بسته به کاری که در حال انجام آن هستند شارژدهی و بازده متفاوتی دارند اما به طور متوسط در سخت ترین شرایط باتری لپ تاپ میتواند تا 1 ساعت کامل شارژدهی داشته باشد و همچنین هر وقت هم که به هردلیلی این بخش از لپ تاپ دچار مشکل شد میتوانید آن را از لپ تاپ جدا کرده و از بازار یک جایگزین آن را تهیه کنید یک موضوع دیگر هم این است که اگر بخواهید از منبع تغذیه برق استفاده کنید باید از آداپتور مخصوص لپ تاپ که معمولا وزنی حدود 100 تا 400 گرم دارد استفاده کنید و اگر مدام در حال رفت و آمد باشید باید آن را همیشه در کیفتان همراه داشته باشید.

اکثر لپ تاپ ها از یک دوربین بهره میبرند که آن هم در جلوی دوربین و روی صفحه نمایش نصب شده است و کیفیت چندان بالایی ندارد ولی برای یک مکالمه ویدئویی و … کاملا مناسب به نظر می آید.

سیستم عامل در لپ تاپ ها اکثرا به دو دسته تقسیم میشود : سیستم عامل ویندوز (به طور مثال ویندوز7)

و سیستم عامل Mac OS X شرکت اپل که این دو سیستم عامل عملکردی کاملا متفاوت با یکدیگر دارند و در هنگام خرید باید توجه داشت که کدام یک از آن ها بیش تر به کار شما کمک میکنند.

قیمت لپ تاپ ها کاملا متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله مشخصات داخلی و همچنین شرکت سازنده محصول و… بستگی دارد.

لپ تاپ ها ساخته شده اند تا شما بتوانید کامپیوترتان را هر جا که دوست دارید ببرید و آن را به راحتی حمل کنید . معمولا لپ تاپ ها وزنی حدود 1 تا 3 کیلوگرم دارند و شاید حمل بیش از اندازه آن ها در طول روز درون یک کیف دستی یا کوله پشتی کمی ناراحت کننده باشد و در دراز مدت مشکلاتی را از جمله کمردرد برایتان به وجود بیاورد.


تبلت ها:

تبلت یا لوح‌رایانه (به انگلیسی: Tablet computer) یک موبایل رایانه? قابل حمل می‌باشد که از یک تلفن موبایل بزرگتر است و منحصرا با تماس صفحه نمایش به جای استفاده از صفحه کلیدهای فیزیکی عمل می‌کند. {ویکی پدیا فارسی}

تبلت ها به طور معمول داری صفحه نمایشی بین 7 تا 10 اینچ هستند که از قابلیت لمس با انگشت و بعضی از آن ها قلم پشتیبانی میکنند . صفحه لمسی آن ها به شما این اجازه را میدهد تا به طور مستقیم کارهایتان را انجام دهید ،بازی کنید ، کتاب ورق بزنید و صفحات وب را مرور کنید.


و

البته در نظر داشته باشید که هر لحظه ممکن است به صفحه نمایش تبلت شما آسیب وارد شود و تبلت هم بدون صفحه نمایش بی معنا خواهد شد ! بهترین راه که آن هم تضمین صد در صدی نیست استفاده از کیف و تجهیزات جانبی است که با توجه به نوع آن ها قیمت های متفاوتی خواهند داشت.

اکثر تبلت ها از یک دوربین جلو برای مکالمات ویدئویی و … بهره می برند اما امروزه مشخص شده است که بسیاری از کاربران تمایل دارند تا یک دوربین هم با کیفیت بالاتری در پشت تبلت نصب شود و با آن بتوان عکس و فیلم های با کیفیتی گرفت، این نوع تبلت ها که دارای این ویژگی هستند یعنی 2 دوربین با عملکرد مجزا معمولا قیمت بالاتری نسبت به تبلت های بی دوربین و یا تک دوربین دارند.

حافظه تبلت ها کاملا متفاوت با یک دیگر است از 8 گیگ تا 64 و یا بالاتر ! اما معمولا اندازه آن ها بین 16 و 32 گیگابایت است. برای یک استفاده معمولی یعنی مالتی مدیا و اینترنت به نظر مناسب می آید اما اگر این مقدار حافظه برای شما کافی نیست و جوابگو نیازتان نیست می توانید از حافظه های جانبی استفاده کنید که علاوه بر پرداخت هزینه جدا باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آیا تبلت شما از حافظه های جانبی پشتیبانی میکند یا خیر.

پورت و درگاه ها در تبلت ها متفاوت است اما اکثر آن ها همه ی پورت ها را ندارند و شاید تمام پورت های روی تبلت به 4 عدد هم نرسد! شما میتوانید از پورت های جانبی استفاده کنید همچنین بیش تر تبلت ها فقط داری یک صفحه نمایش لمسی برای ارتباط با شما هستند و اگر میخواهید از ماوس و صفحه کلید استفاده کنید باید هزینه آن را بپردازید.

معمولا سخت افزارهایی که در تبلت ها به کار میروند به قدرتمندی کامپیوتر ها و لپ تاپ ها نیست و نمیتوان با آن ها کارهای بسیار سنگین انجام داد و اکثر آن ها را نمیتوان ارتقاء داد. اما سخت افزار های به کاربرده شده در تبلت ها معمولا برای کارهای روزمره بسیار مناسب اند و به شما این امکان را میدهند تا بازی کنید و در عین حال از اینترنت هم استفاده کنید و یا به دیگر کارهایتان بپردازید.

سیستم عامل در تبلت ها بسیار متنوع است و هر تبلت ممکن است با توجه به شرکت تولید کننده از یک سیستم عامل استفاده کند . به طور مثال تبلت های شرکت اپل از سیستم عامل اختصاصی خود شرکت به نام ios استفاده میکنند و شرکت های دیگر هم معمولا از سیستم عامل آندروید استفاده میکنند و تعداد محدودی از تبلت ها هم از سیستم عامل ویندوز 7 (اکثرا نسخه خانگی) استفاده میکنند ، سیستم عامل موجود روی هر تبلت هم میتواند چیزی به قیمت آن افزوده و یا کم کند.

باتری تبلت ها معمولا درون آن ها قرار داده شده است و قابل جدا کردن از دستگاه نیست . شارژدهی آن ها برای استفاده عمومی مناسب است و در سخت ترین شرایط به طور مثال کار کردن با فایل های آفیس ، اجرای همزمان بازی ، گوش دادن به موسیقی و همچنین اتصال به اینترنت میتوانند بیش از 1 تا 5 ساعت شارژ در اختیار شما قرار دهند و همین طور شارژکننده (آداپتور) دستگاه هم بسیار کوچک و سبک است و به راحتی در جیب شما جای میگیرد.

حمل نقل تبلت ها بر خلاف لپ تاپ ها کاملا آسان است و بی ضرر چرا که تبلت ها وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارند و این به شما اجازه میدهد تا آن را همیشه همراه خود حمل کنید و همه جا آن را کنار خود داشته باشید بدون اینکه برای سلامتی شما مشکلی به وجود بیاید.

قیمت تبلت ها با توجه به مشخصات آن ها کاملا متفاوت است و اکثرا از یک لپ تاپ(با امکانات بالا) ارزان تر هستند ولی این موضوع برای همه صدق نمی کند و تبلت هایی هم در این بین هستند که قیمتشان از یک لپ تاپ با تمام امکانات هم گران تر است !

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/7/25:: 1:34 عصر     |     () نظر

با تاکید رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ، و با پی گیری های مدیران ارشد مخابرات ، مبنی بر تلاش وحرکت شرکت های سازنده داخلی برای ورود به ساخت تجهیزات جدید مخابراتی ، با حضور مهندس قضاتی ، مشاور مدیر عامل و مدیر پروژه های تامین تجهیزات شرکت مخابرات ایران ، توافقنامه ای برای انتقال فناوری ، استقرار خط تولید ، آموزش ساخت تجهیزات نسل جدید کافوهای نوری ، بین شرکت تایوانی opnet و شرکت ایرانی آزمون کیفیت ، به امضا رسید.

بر اساس این توافقنامه ،مقرر شد، شرکت تحقیقاتی آزمون کیفیت که در حال حاضر یکی از شرکت های متولی تامین تجهیزات مورد نیاز طرح های مسکن مهر شرکت مخابرات ایران است ؛ بحث تولید تجهیزات مخابراتی جدید از جمله HD MSAN را در سه فاز در داخل کشور اجرایی کند .

مراحل این پروژه تا ظرفیت 200K  در دستور کار می باشد . اجرای این پروژه با توجه به نیاز داخلی صنایع مخابراتی کشور همچنین لزوم نوسازی تجهیزات موجود استانی به تجهیزات نسل جدید ( IP ) گامی بزرگ در حرکت به سمت خودکفایی این مجموعه است .

گفتنی ست ؛ با توجه به اینکه سیاست های کلان شرکت مخابرات ایران در افق 5 ساله گذار از سیستم ها ی تجهیزات TDM به IP بر اساس اجرای طرح های کلان NGN / IMS می باشد ، ورود به مرحله تولید این تجهیزات می تواند مکمل پروژه های کلان باشد وهمزمان از ورود تجهیزات خارجی در حوزه سیستم های دسترسی جلوگیری نماید.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/7/25:: 1:33 عصر     |     () نظر

از دیرباز رنگ ها بر زندگی ما انسان ها تأثیر قابل توجهی داشته اند و این حجم تأثیرپذیری وقتی بیشتر روشن می شود که به این واقعیت توجه کنیم به طور متوسط دو سوم وقت مان را در محیط های بسته سپری می کنیم و احساسی که از محیط پیرامون به دست می آوریم، رابطه مستقیمی با رنگ و نور محیط مان دارد. حتی گاهی رنگ دیوارها می تواند بیش از تغییر مبلمان و ساختار اساسی یک فضا، نتایج چشمگیری را باعث شود.
وقتی بهتر به نوع برخوردی که با رنگ در زندگی مان داریم دقت می کنیم، می بینیم اکثر ما نسبت به رنگ ها شرطی شده ایم و خود را در حصاری از رنگ های معقول،‌ بی روح، خنثی و کم رنگ قرار می دهیم.
تاکنون چند بار آگاهانه درباره رنگ دیوارها، سقف و کف اتاق های تان فکر کرده اید؟ از همین امروز با حساسیت بیشتری به رنگ محیط اطراف تان توجه کنید، به اطراف همین اتاقی که در آن نشسته اید و مشغول مطالعه این مطلب هستید. اگر نسبت به آنچه می بینید علاقه ای احساس نمی کنید، می توانید آگاهانه برای تغییر رنگ های فضای اطراف، همین حالا دست به کار شوید. اما قبل از آن چند سؤال مهم را مدنظر قرار دهید:
*در این اتاق چه نوع فعالیتی انجام می گیرد؟
*سقف بلند است یا کوتاه؟
* می خواهید فضا را بزرگ تر کنید یا کوچک تر؟
*فضایی گرم تر می خواهید یا سردتر؟
اگر خواهان کوچک تر کردن فضای موردنظر هستید، رنگ های خانوادگی گرم مثل قرمز، سرخابی، نارنجی و زرد، اثر دلخواه شما را دارا خواهند بود. این رنگ ها خاصیتی قوی، درخشان و انگیزاننده را القا می کنند. در فضاهایی هم که صرفاً برای غذا خوردن کاربرد دارند، رنگ های این چنینی تا حدود زیادی اشتهاآورند و جذابیت بسیار زیادی برای بیننده دارند.
در مواردی که می خواهید به فضا احساس گرما و حرارت بدهید و در فضاهایی که دمای پایین تری دارند هم این رنگ های تند و آتشین با ایجاد شور و هیجان، حس خاصی به فضا وارد می کنند.
یکی از تأثیرات دسته رنگ های گرم در محیط های اجتماعی، پر حرف کردن افراد و دادن اعتماد به نفس به ساکنین فضاهاست. یکی از این رنگ های دسته گرم، قرمز است. وقتی این رنگ در حجم گسترده به کار برده می شود، حجم ترشح هورمون آدرنالین در خون را افزایش می دهد و باعث ایجاد تپش قلب می شود و جریان خون را هم بالا برده و در نتیجه احساسی از گرما به مخاطب دست می دهد.
 
از سوی دیگر امکان دارد در مقابل این طیف های گرم، در مواردی خواهان محیطی ساکت تر، آرام تر و راحت تر باشید. در این صورت دسته خانوادگی رنگ های سرد مثل سبز، فیروزه ای، بنفش تیره و آبی، شما را برای رسیدن به این هدف یاری می کنند. این رنگ ها باعث انبساط خاطر و وسعت فکر هم می شوند که برای اتاق خواب یا اتاق مطالعه می تواند بسیار مطلوب باشد.
به طور کلی چرخه رنگ ها از 12 رنگ خالص تشکیل شده است که منشأ همه آنها سه رنگ اصلی زرد، قرمز و آبی می باشد و از ترکیب رنگ های اصلی، رنگ های متنوعی با درجه های روشن و تیره حاصل می شود. طیف سبز تا بنفش، رنگ های سرد را تشکیل می دهد که تأثیر این رنگ ها به طور کلی کند کردن فعالیت های متابولیستی بدن است و در عین حال فضایی بسیار آرام و خنک را تداعی می کند. در نقطه مقابل رنگ هایی مثل قرمز، زرد، نارنجی، صورتی و قهوه ای، رنگ های گرم را تشکیل می دهند و تأثیر این رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل و فضاهای مختلف تا آنجاست که احساس زنده بودن، شجاعت و غنی بودن را القا می کند و این احساس برگرفته از رنگ ها می تواند کمک شایانی به چیدمان منازل کند. برای مثال اگر می خواهید سالن نشیمن، احساسی از شادمانی و درخشندگی را تداعی کند، رنگ هایی مثل زرد لیمویی در کنار سبز پیشنهاد می شود. رنگ لیمویی بر دیواره های فضای اتاق نشیمن، فضا را گرم تر و صمیمی تر جلوه می دهد. در کنار این تأثیر بصری اگر مایلید فضایی از منزل مسکونی یا محل کار شما رویایی و رمانتیک جلوه کند، رنگ بنفش در کنار آبی مناسب است و برای رنگ کوسن ها، انتخاب رنگی دو درجه تیره تر پیشنهاد می شود.
یکی از رنگ هایی که احساس امنیت، ایمنی و آرامش را در فضاها ایجاد می کند، رنگ سبز است که سکوتی عمیق را در کنار انبساط خاطر به بیننده منتقل می نماید و برای اتاق های پذیرایی و نشیمن تداعی سر زندگی و شادی می باشد. همچنین در مورد کرکره یا پرده اتاق نشیمن، رنگی مناسب است که تضاد کمتری با رنگ دیوار همجوار خود داشته باشد. اما در مورد رنگ مبلمان، قالیچه ها و رویه صندلی ها از درجاتی تیره تر از رنگ دیوارها استفاده شود تا رنگ ها درهم آمیخته نگردد و تعادل بصری خوبی به فضا بدهد.
در مورد سقف ها هرچه رنگ ها روشن تر باشد، بهتر است و به حفظ نور هم کمک می کند ولی اگر هدف کوتاه تر کردن سقف ها بود، رنگ های تیره این منظور را حاصل می کند. رنگ کف اتاق ها معمولاً بین تیره متغیر یا به روشنی رنگ دیوارها می باشد.
نکته ای کاربردی که هنگام انتخاب رنگ کف اتاق ها مدنظر قرار می گیرد، این است که چنین رنگ هایی به حد کافی برای نشان ندادن چرک، لک و فرسودگی، تیره باشند. در صورتی که مایل به استفاده از رنگ های روشن تری هستید، آنها را در بخش هایی از ساختمان به کار ببرید که حداقل رفت و آمد یا کمترین میزان نظافت را نیاز داشته باشند. در مورد اتاق غذاخوری استفاده از رنگ های روشن و متوسط برای دیوارهای اتاق، فضای شاد و گرم و دوستانه ای را فراهم می آورد. هرچه رنگ دیوار اتاق غذاخوری با رنگ های طبیعی غذاها همگون باشد، احساس بهتری را القا می کند. در مورد رومیزی یا دستمال سفره، استفاده از رنگ های متضاد کمک می کند تا غذاها به خوبی به چشم بیایند.
ساختن قالب های تصویری گویاتر و همگون تر با کاربرد فضاها کمک می کند تا در هر فضا احساس بهتری داشته باشیم و معجزه دنیای رنگ ها به ما این امکان را می دهد تا با نگاهی اصولی به این پارامترها تأثیر بصری بهتری در ذهن ناظرین بر جای بگذاریم.
منبع: نشریه کوچه ما، شماره 8.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/7/24:: 2:40 عصر     |     () نظر

اگر تصور کرده اید که تنها با انتخاب همسری مناسب و ازدواج با عشق و علاقه، خوشبختی تان تضمین شده است، لطفاً تجدیدنظر فرمایید. قبل از هر چیز باید بدانید که هر حرکت، رفتار و گفتار شما روی مسیر زندگی و خوشبختی تان تأثیر می گذارد. شاید این سؤال برای تان پیش بیاید که آن همه علاقه و محبت برای چه محو می شود؟

یکی از دلایل اصلی آن را برای تان بیان می کنیم:
 


وقتی شما تصور کنید که پس از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک، صرفاً باید وظایف و مسئولیت های محوله را انجام دهید، برای مثال تأمین غذا و نظافت منزل را برعهده بگیرید یا این که به عنوان مرد خانه به تأمین مخارج بپردازید، پس هرگز انتظار نداشته باشید که عشق و علاقه نخستین، در خانه شما جا خوش کند.
آنچه شما نمی دانید این است که زندگی نیازمند توجه به علایق و احساسات طرفین است.
اگر به رفتار مادران با فرزندان شان نگاه کنید، درخواهید یافت که مادر، علاوه بر مسؤولیت ها و وظایف مادری در نگهداری و تربیت کودکان، به آنها توجه و محبت نشان می دهد و همین امر موجب وابستگی روحی فرزند به مادر می شود. چنانچه روابط شما در زندگی مشترک، خالی از توجه و محبت شود، هیچ وابستگی روحی در آن ایجاد نخواهد شد.
نکته قابل توجه در این قضیه هم این است که در چنین شرایطی طرفین احساس خواهند کرد آزادی شان در زندگی مشترک محدود شده و پس از مدتی نیز از کنار هم بودن لذت نخواهند برد، زیرا صرفاً به کار و انجام مسؤولیت می پردازند و احساس می کنند در قبال آنچه در زندگی انجام می دهند چیزی نمی گیرند. پس احساس قربانی بودن و عدم توجه کرده و ادامه زندگی برای شان دشوار خواهد شد. بدین ترتیب با کمترین اختلاف و مشکلی، احساس ناکامی و شکست کرده و انگیزه ای برای تلاش و حل مشکل در خود نمی بینند.

کار برای زندگی نه زندگی برای کار
 


گاهی اوقات برخی از زوجین برای عدم توجه و محبت، بهانه های زیادی می آورند از قبیل این که:« ما برای تأمین خوشبختی و رفاه خانواده کار می کنیم، پس وقتی برای اعضای خانواده و همسرمان نداریم.»‌آیا این بهانه از نظر شما منطقی است؟
وقتی خستگی کار بیرون را به منزل می آورید و بی حوصله هستید، پس از مدتی استرس بیشتری نیز در فضای خانه حکمفرما می شود و به دنبال آن حرف کمتری نیز برای تبادل با همسرتان دارید. پس فاصله میان شما به تدریج بیشتر می شود. به یاد داشته باشید که خانه باید همواره محلی برای آرامش و راحتی اعضای خانواده باشد تا در آن استرس کار، جای خود را به احساس امنیت و شادی بدهد.

به راستی چگونه می توان بر استرس ناشی از کار غلبه کرد و آن را به منزل منتقل نکرد؟
 


برای حصول این امر ابتدا باید از خود بپرسید کدام یک مهمتر است؛ زندگی مشترک یا زندگی شغلی؟ محل زندگی و کار را همواره می توان با کمی تغییر پیدا کرد، اما یافتن همسر مناسب، کار بسیار دشواری است. از طرفی پس از بازنشستگی چه خواهید کرد؟ چه کسی در کنارتان خواهد بود؛ همسرتان یا شرکت و اداره ای که در آن کار می کنید؟
برای بسیاری افراد، استرس و خستگی ناشی از کار، بخشی دایمی از وجودشان شده و تمام فکر و ذهن شان را به خود مشغول کرده است. بنابراین از لحظه ای که به خانه می رسند، با سردی صحبت می کنند یا به دنبال هر مسأله یا بحثی، سریعاً به دنبال مقصر می گردند تا احساس ناراحتی خود را به همه نشان دهند و غیرمستقیم بیان کنند که خسته هستند و حوصله حرف یا کاری را ندارند.
 

البته طبیعی است که در شهر شلوغ و پرترافیک و پس از چندین ساعت کار مداوم، انسان خسته می شود، اما می توان در مورد استرس و نگرانی ها با همسرمان صحبت کنیم. می توانیم کنار همسرمان ضمن نوشیدن یک فنجان چای داغ، به گوش کردن یک موسیقی زیبا و روح نواز یا دیدن یک برنامه جالب تلویزیونی بنشینیم. البته این موارد در صورتی است که حوصله خارج شدن از منزل و گشتن در شهر را نداشته باشید.

خانه را باید نقطه پایان ناراحتی ها بدانیم
 


اگر هنگام برگشتن به منزل مدام در این فکر باشیم که امروز کدام یک از وسایل خانه را تعمیر کنیم و چه زمانی باید به مدرسه فرزندمان سر بزنیم یا چقدر به موعد اجاره خانه باقی مانده، بدیهی است که با رسیدن به خانه، هم خودمان احساس راحتی نخواهیم کرد و هم این احساس را از همسرمان خواهیم گرفت و محبتی را که حق یکدیگر است، از هم دریغ خواهیم کرد. با این شرایط آیا می توان احساس خوشبختی کرد؟
سعی کنید همواره بین کار و زندگی، تعادلی برقرار کرده و هریک را در جای خود قرار دهید. بگذارید ازدواج به عنوان مرهمی برای تان باشد تا بتوانید با انگیزه و شادابی بیشتری کار کنید، نه این که کارتان باعث شود هم به جسم و روح تان و هم به ازدواج و زندگی مشترک تان آسیب وارد شود.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محسن یزدانی زازرانی 91/7/24:: 2:39 عصر     |     () نظر

<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها